Kabátot a gombhoz


Az új, a tervek szerint 2016-ra elkészülő nemzeti labdarúgó-stadiont Puskás Ferencről nevezik el, míg az Aranycsapat legendás csatárának nevét viselő jelenlegi aréna új névvel működik majd. Tehát nem egy stadionnak keresnek nevet, hanem egy névnek stadiont.

Javaslom, hogy a József körutat és a Ferenc körutat kereszteljék át Kossuth Lajos utcára, a Kossuth Lajos utcát pedig kereszteljék át mondjuk Andrássy útra, az Andrássy út pedig kapja meg a Békemenet út elnevezést. A Gellért-hegyet pedig kereszteljék át Széchényi hegynek, a mostani Széchényi-hegyet pedig kereszteljék át például „Nemzeti Együttműködés hegyre”, a jobbközépre húzó „Irigy hónaljmirigy” nevű népszerű paródiazenekart pedig „Schmitt Pál és a Borzra”. Javaslom továbbá, hogy a Megyeri hidat kereszteljék ár Rákóczi hídra, a mostani Rákóczi híd meg kapja meg az „Északi összekötő vasúti híd”, míg a bajai dunahíd a „Déli összekötő vasúti híd” nevet, a mostani Északi Összekötő vasúti hidat pedig kereszteljék át „Megészakibb összekötő vasúti hídnak”, a komáromi hidat „Nyugati összekötő vasúti hídnak”.
Továbbá ha nem állna idegen megszállás alatt, vagy a Fidesz-kormánynak lenne bátorsága megszállt területek elnevezéséről is intézkedést hoznia, a pozsonyi vasúti Duna-hidat elnevezhetnék „Mégnyugatibb összekötő vasúti hídnak” illetve az Eszék-Gombosi hidat „Mégdélibb összekötő vasúti hídnak”. Javasolhatnám még, hogy a Dunaföldvár-Solt-i Duna-híd legyen „Középső összekötő vasúti híd”, ha ugyan azon a síneket még az előző Orbán-kormány nem szedte volna fel. Igaz személyszállítás már 1980 óta sem folyt azon a vonalon, de amióta az előző Orbán-kabinet a sínek elbontásával nagyokosan felszámolta a Duna Budapest-Baja közötti szakaszán a folyó két partja közti egyetlen vasúti összeköttetést, a paksi atomerőmű radioaktív veszélyes hulladékát szállító tehervonatok ukrajnai végállomásuk felé Budapest lakott területén keresztül haladnak, át a Lágymányosi híddá kibővített, majd Rákóczi híddá átnevezett, és az imént általam „Északi összekötő vasúti hídra” átkeresztelni javasolt Déli Összekötő vasúti hídon.

S ha már a visszatértünk a (mostani) Rákóczi híd környékére, javasolnám a Közvágóhídnak Közgundeltakácshídra történő átkeresztelését, bár hozzáteszem, ez nem teljesen illeszkedne a Fidesz átnevezési koncepciójába. Ugyanis az elpártolással kacérkodó fideszes szavazót nem árt ebben az esetben az eredeti név meghagyásával félelemben tartani: a gyurcsányista Vágó István még visszatérhet, mint kvízmester, s akkor a kieső játékosokat nem a süllyesztőbe fogják küldeni, hanem a vágóhídra kötözik. S még a környéken maradva, remélem épül egy új nemzeti színház, a mostani borzadálynak pedig szintén keressenek új nevet, s bár felvethetném, hogy a jelenlegi Nemzetinek csúffolt épület a stílusa alapján lehetne a Tarlós által megálmodott budapesti ortodox román katedrális, s az igazgatóként debütáló Alföldit Szőcs Géza átminősíthetné budapesti metropolitává, ám ez még viccnek is rossz lenne, nemhogy botrányos valóságnak.

Továbbá elkelne már egy új reptér is Budapestre, főleg, hogy a Malév helyét átvette a Ryanair, kijár nekik egy új légikikötő, lehetőleg állami támogatásból megépítve, amit a változatosság kedvéért kereszteljenek el Liszt Ferenc repülőtérnek, a volt Ferihegyet (lehetőleg miután ugyancsak fideszes beruházásként felújítanak), Erkel, Kodály vagy Bartók néven bezárva várja sorsa jobbra fordulását.

S amennyiben a Moszkva tér ismét Széll Kálmán tér lett, a Nyugati tér is visszakaphatná eredeti „Berlin tér” nevét – persze szigorúan csak azután, miután Orbánék Brüsszelnek újabb engedményeket tettek, hogy Angela Merkel visszavonhassa korábbi, Magyarországnak szóló ejnyebejnyézését, különben a túl korai visszanevezés ellentmondani látszana a nagy „gazdasági szabadságharcnak”. Mindenesetre szoborköltöztetés ide vagy oda, a Károlyi Mihály utca stabilan maradni látszik, akárcsak Alföldi. Legalább Orbán Viktor visszakaphatná eredeti nevét: Orsós.

Apám, de izgalmas játék, dedósoknak.

A Kárpátmedencei Székely-Magyar Nemzetőrség nevében
VKF-5

2012 04. 19.